2014. április 4., péntek

Sophie Kinsella - Shopaholic könyvek

a "boltkóros" sorozat az alábbi könyvekből áll, ezeket olvastam szinte a megjelenésük pillanatában..
Egy boltkóros naplója
Pánik a Plázában
A boltkóros férjhez megy
A boltkóros babát vár
A pöttöm boltkóros
A boltkóros és a tesója

és azt kell mondanom, ez(ek) a könyv(ek) indítottak el a lejtőn.. mármint így jöttem rá, hogy visszavonhatatlanul szeretem a könnyeden szórakoztató, "csajos", chick lit (nőktől nőknek), látszólag hétköznapi, ám valahogy mindig "csodálatos" történeteket.. látszólag súlytalan, ám néha valós, súlyos problémákkal tarkított helyzeteket.. hívják is a műfajt (a szakértők) akárhogy.. és fintorogjon is bárki, bármennyire..

és Beckyvel megismertem azt a lányt, aki totál nem én vagyok.. sőt, azt kell, hogy mondjam, kifejezetten idegesített.. de aztán a kellő pillanatban mindig művelt valami annyira vicces/édes/eszetlen dolgot, hogy nem tudtam rá haragudni.. például a levelezése a banki ügyintézővel és az összes hitelkártya társasággal.. még most is hangosan tudok kacagni, ha eszembe jut..

aztán meg nekem is vannak olyan napjaim és az életemben olyan periódusok, amikor bizony, szeretném, ha olyan lehetnék, mint ő.. mármint, nem annyira a mániájára vágyom (ráadásul, bizonyos szinten én magam is vásárlás mániás vagyok, csak épp én szakosodtam a könyvekre..), hanem úgy egyáltalán, arra a gondtalan életére, ami nekem már nincs, vagy máshogy van.. (vagy nem is volt soha..mondom ezt, amúgy minden sajnálkozás nélkül.. azért nem olyan rossz nekem a bőrömben..)
szóval, nagyon is értettem, mit él át egy nagyobb leárazáskor és azt is simán megértettem, hogyan herdálja el még a nem létező pénzét is.. és itt azért egy kicsit tovább gondolom, mert a való életben is ismerek néhány olyan embert, aki olyan szinten nem normális, hogy már az alap megélhetéséhez szükséges pénz herdálásánál sem tud megállni.. na, azt viszont nem értem meg, ott jöhet a kezelés!

vannak ugyan gondjai (persze, már ezek a gondok is.. milyenek már, mondjuk az enyémekhez képest..hahaha..), de egyrészt mindent nagyon flottul megold, vagy ügyesen hagyja, hogy megoldódjon, másrészt annyi hihetetlen dolog történik vele két nap alatt, ami velem két év alatt sem.. (soha.. sem..mondom ezt megint csak tényként és nem sajnálkozok.. nagyon..)
és hát igen, a csaj zakkant, az nem vitás.. de ugyanakkor egy pénzügyi lapban jelennek meg riportjai, majd egy tévéműsör pénzügyi tanácsadója lesz és tulajdonképpen, ért ahhoz, amit csinál.. csak a saját pénzügyeivel és hitelkártyáival áll hadilábon..
és ahogy a neki tetsző férfit megismeri.. hát, az is megér egy misét..
és persze van barátnője, akivel a történet kezdetén együtt lakik, s akivel nagyon szoros a barátsága..
és vannak szülei, akik önmaguk megérdemelnének egy könyvet.. annyit nevettem, azokon a részeken, amikor Becky otthon van náluk.. az anyja szerintem világszám..
és a sorozatban - miután megismertük ezt a lökött csajszit - minden megtörténik, aminek kell.. munkát vált, lakhelyet vált, párt talál, férjhez megy, gyermeke születik, összetalálkozik a tesójával, aki szöges ellentéte, és ugye barátságokat ápol, házas életet él, gyereket nevel.. szóval, van minden..

egyenként nem írok most tartalmat, mert bár minden könyvben sok minden történik, valójában Becky a lényeg.. mert bármi is történik vele, az tuti, hogy nem úgy sül el, ahogy tervezte és tuti, hogy végül még jobb lesz minden, mint eredetileg várható volt..

és én az összes könyvet fülig érő szájjal, könnyedén, egy-egy nap alatt habzsoltam be.. és ezek azok a könyvek, amiket akárhányszor el tudnék olvasni.. mert jók a szereplők, jók a történetek, a fordulatok, a megoldások, viccesek a helyzetek, a párbeszédek és épp annyi van bennük szerelemből, barátságból, hétköznapi és nem hétköznapi dolgokból, amennyi kell..
ha valaki kérdezné, ajánlanám!


Nincsenek megjegyzések:

Magamról

(micsoda butaság ez...)