2014. május 13., kedd

Jill Mansell könyvek

Az első az utolsó
Miranda nagy tévedése
Szólóban 1-2.
Újrakezdés
Vegyespáros és most legutóbb a
Szerepcsere
című könyvei jelentek meg (nem a fenti sorrendben)magyarul, s ezeket olvastam én is.. az első könyvet tőle úgy hiszem, elsősorban a borítója (és egy kicsit a fülszöveg által sejteni vélt tartalom) miatt vettem meg.. aztán persze, ahogy az már lenni szokott, szépen sorban beszereztem mindet..
a történetek napjainkban (angliai városokban) zajlanak, főszereplői lányok, nők, akik tudják, milyen nehéz nőnek lenni, ám azt is tudják, hogy ez nem megoldhatatlan feladat.. és miközben a megoldást keresik, annyi minden (vidám, szomorú, kedves, őrült, fájdalmas, bántó, gyönyörű dolog) történik velük.. én ezeket - ahogy már tudjuk - szívesen olvasom.. ráadásul sokszor van olyan érzésem az ő könyvei esetében, mintha csak egy barátnővel beszélgetnék.. tudjátok, olyan kacarászós-odamondogatós szövegelés..
na, nézzük őket!
Miranda nagy tévedése
 - a főhős egy kicsit bohókás, de kedvelhető lány, Miranda, aki egyszerre több vasat tart a tűzben.. a férfiak, mint a buszok, jönnek-mennek.. már csak az a kérdés, hogy melyik járatra szálljunk fel.. tudjátok, nekem ezekkel a könyvekkel kapcsolatban eleve nincsenek nagy/magas elvárásaim, így nyilván a megítélésükben is részrehajlóbb vagyok.. ilyen könyveket azért olvasok, hogy könnyeden szórakoztassanak (nem baj, persze, ha egy-egy gondolat előfordul bennük, de nem ez a lényeg..) ez a könyv a hibái (az mindig van az ilyen könyveknek, de én nem nagyon keresgélem.. néha mondjuk, kiütik a szemem..) ellenére megnevettetett, jó érzéssel tettem vissza a polcra..
Szólóban 1-2.
- a főszereplő egy tehetséges, de a szerelemben "tehetségtelen" festőnő,  Tessa, aki egy partin megismerkedik a város csélcsap pasijával, majd szerelmeskednek.. majd 9 hónap múlva bizony baba lesz belőle.. és Tessa úgy dönt, hogy egyedül birkózik meg a feladattal, csakhogy nem számol a pasival, aki nincs hozzászokva a visszautasításhoz, illetve ahhoz, hogy a dolgok nem az ő tervei szerint történnek.. ezt is szerettem.. voltak benne eltúlzott bonyodalmak és nagyon béna jelenetek, de ezzel együtt szépen kikerekedett a történet
Újrakezdés
- főhősünk itt egy kicsit idősebb, egyedülálló nő, akinek lánya most kezdi a főiskolát, így hirtelen nagyon egyedül lesz a lakásban.. és akkor nem kellene, hogy most már örökre így maradjon.. ilyen magányosan.. bár a párkeresés/találás fordulatai néhol elképzelhetetlenek lettek, érdekes és vidám történetet olvastam ezzel a regénnyel is..
Vegyespáros
- most három harmincas nő a főszereplő.. barátnők, akik jobban már nem is különbözhetnének.. egyik férjhez menne, a másik csak azt ne!, a harmadik meg totál bénának érzi magát.. mindhárom karakter kedvelhető, a történetünk könnyedén folyt, sokszor megmosolyogtattak a párbeszédek és persze a boldog vég borítékolt - mindenkinek úgy végződött a sztori, ahogy kellett.. limonádé, tudom, DE annak tökéletes!
Szerepcsere
- tulajdonképpen egy férfi a főszereplő (mily meglepő!), akinek hirtelen meghal a nővére és őt jelöli ki néhány hónapos lánya gyámjának.. az addig a londoni ifjak léhűtő életét élő fickó apránként megváltozik: vidékre, kertes házba költözik, feladja az őrült tempójú munkáját, feladja a nőfaló, egy éjszakás kapcsolatait és belecsöppen a gyerekezés örömeibe, valamint tagja lesz egy vidéki falu összeszokott közösségének.. ahol persze megismerkedik szomszédjával, egy helyes-kedves képregény rajzoló lánnyal..  nagyon tetszik, hogy - bár ők ketten állnak a középpontban - rajtuk kívül még vagy 4-5 szerelmes pár talál egymásra a történet során, minden korosztállyal képviseltetve a szerelmeseket..  jó ötlet volt.. igen, ezt is nagyon szívesen olvastam..
(update! az előbb egyszerűen kihagytam.. így lett az elsőből az utolsó.. haha..)
Az első az utolsó
- egy idősebb hölgy és annak (elveszettnek hitt) első szerelme a főhős, szerelmükből született egy (titkos) gyerek, egy fiú is, aki most lép felnőtt korába.. most újra találkoznak.. a férfi számára kiderül apasága..  és hát van minden: makrancos kamaszok, titkokat rejtegető szomszédok, undok anyósok, félrelépő férjek és hamis látszatházasságok – érdekes és érdekesen szőtt történet volt..


szóval, az a helyzet, hogy ha megjelenik a következő könyve, gondolkodás nélkül fogom megvenni azt is, mert amikor valami "könnyű" kell, akkor az ő könyvei tökéletes választások.. nekem..


Nincsenek megjegyzések:

Magamról

(micsoda butaság ez...)