2014. január 20., hétfő

George R.R. Martin - A Trónok harca regényfolyam

Eddig megjelent kötetek (magyarul):  Trónok harca, Királyok csatája, Kardok vihara, Varjak lakomája, Sárkányok tánca
(én dolgom, de megjegyzem: magyarul olvasok.. bár az angollal elboldogulok olvasás szintjén, de nem szerez örömöt az olvasás azon a nyelven, mert egyrészt nem vagyok olyan jó, másrészt imádom a magyart.. persze ehhez szükséges, hogy jó legyen a fordítás.. van, hogy zavar.. van, hogy nem kapom vissza ugyanazt, ami eredetiben lenne, de van, hogy zseniális.. szóval, magyarul olvasok.. és kész..)


- egy elképzelt világban vagyunk, mondjuk valahol a középkorban.. fantasy.. hmm.. sokáig nem is érdekelt, itthon már megjelent az összes kötet, mire tudatosult bennem, hogy talán érdekel.. (mert vannak fenntartásaim a műfajjal kapcsolatban..) aztán elkezdtem olvasni..

aztán faltam, úgy mondjuk a harmadik kötetig.. de bakker.. ennyi érzelmet (konkrétan dühöt) alig váltott még ki belőlem olvasmányélmény.. az egy dolog, hogy a számomra kedvelt karakterek végül vállalhatatlanok lesznek vagy sorban meghalnak.. ez csak dramaturgia.. oké.. de a dolgok olyan formát öltenek és az események olyan sora következik, amire azt mondom, hogy ez már nekem sok.. elegem van az egészből..

amúgy, ha lehet valaki úgy fanatikus rajongó, hogy közben marhára utálja az egészet, akkor nekem ezt sikerült kiviteleznem..
mert különben annyira jó az egész.. a figurák zseniálisak.. a helyszínek egyértelműek, leírásuk érzékletes, láttató.. a jellemek/helyzetek leírása annyira élvezetes.. annyira eltalált minden, hogy akár imádhatnám is.. és imádom is.. de mondom: ugyanakkor dühít az események folyása.. és az utolsó kötetet körülbelül a felénél abba is hagytam és azt mondtam: állj.. nem bírom tovább folyamatosan felülbírálni a gondolataimat.. 
(aztán amikor már "jártas" voltam a regényben, gondoltam, megnézem az HBO által készített sorozatot is.. meg is szereztem.. el is kezdtem nézni.. és imádtam, mondjuk úgy az első évad 7. részéig.. aztán megint besokalltam és egyszerűen abbahagytam..)

természetesen tudom, hogy épp azért van ez a regényfolyam előkelő helyen az olvasmány élményeim között, mert hatott rám (most mindegy is, hogy számomra nem kellemesen).. szóval, igen, el kell ismernem az erényeit és ha bárki megkérdez, azt mondom, hogy: ez igen! (és talán egyszer be is fejezem, az pedig biztos, hogy ha megjelenik a következő rész, az elsők között fogom megvenni, hogy aztán a könyvespolcon nézegetve utálhassam.. mert gyanítom, onnan ahol most jár a történet, már csak olyan végkifejlet várható, amit szintén utálni fogok..)


Nincsenek megjegyzések:

Magamról

(micsoda butaság ez...)