2014. február 21., péntek

Tersánszky Józsi Jenő - Misi mókus kalandjai

egy mókuscsaládba cseppenünk, ahol egy különös - fekete nagy farkú - mókus gyerek (Misi) születik, s akiről már akkor kiderül, hogy nem akármilyen mókus is ő.. bár a családja kicsit aggódik miatta, idejében elkezdi az iskolát, ám az iskola untatja, a feladatokat feleslegesnek tartja és igyekszik is kibújni alóluk.. álmodozik... kell lenni egy olyan helynek, ahol nem abból áll a jó idő, hogy a rossz időre raktározunk.. hanem minden csupa móka és vidám időtöltés.. hah! igen, kell lennie egy helynek, ahol élnek az örökké termő fák..
na, akkor iskola helyett, majd ő azt megkeresi.. majd ő megmutatja...
és persze a többi szereplő: iskolás társai, pajtásai, a tanító bácsi, a pletykás madárhölgy, a cirkuszigazgató, a hajó munkásai, a rakodók, a kis majom, és a megtalált többi mókus egy távoli vidéken..

és a következtetés: igen, klasszul hangzott az örökké termő fa, de mivé is lettek a körötte élő mókusok.. ilyen áron dehogy kell neki ez a hely.. inkább jól megtanulja a leckét és visszasiet a szüleihez és a megszokott környezetéhez, és a jól bevált szabályokhoz..

L. kedvelte, könnyen olvasta és sokat nevetett.. és persze, megértette a lényeget, sőt, azt hiszem ez volt az első olvasásélmény, ami indulatot váltott ki belőle: "milyen buták! milyen jó dolguk lehetne! és elherdálják és nem becsülik meg! én másként csinálnám!"
szóval.. hasznára vált ez a könyv.. szerintem is fontos látni azt, hogy a számunkra elérhető dolgokkal jól kell gazdálkodni, annak előnyeit csak úgy szabad használni, ha közben nincs a kárunkra.. és természetesen soha sem csak magunkra kell gondolni, mindig fontos a közösség is..

 ez is L. iskolai kötelező olvasmánya volt (de mire ezt a tanító néni kitalálhatta volna, én már rég felolvastam neki, esténként/fejezetenként, és a bábszínházban is láttuk az előadást, mert én gyerekként láttam a tv-ben az írás alapján készült bábfilmet és szerettem, így meg akartam mutatni L-nek is..azért elolvasta ő is:)

most, hogy így mondom, azon gondolkodom, hogy R. nem szerette a több estén át folytatódó meséket, meseregényeket.. ő ilyen "egy este/egy történet" gyerek volt.. szóval, neki nem ilyesmiket olvastam..
(de persze a neki olvasott mesék/történetek, tehát ilyen-olyan könyvek szintén a lista tartalmát képezik, így majd sorra kerülnek azok is.. magyar népmesék, magyar mondák, erdei történetek, állatmesék, Grimm és Andersen mesék és egyebek.. majd, apránként írok mindenről..)

Nincsenek megjegyzések:

Magamról

(micsoda butaság ez...)